August 21, 2014

WE CARE, WE SHARE

Pada 9 Ogos 2014 bersamaan pada hari sabtu, Persatuan Buildtech telah mengadakan aktiviti " WE CARE, WE SHARE" bersama pelajar persatuan buidtech dan pensyarah. Seramai 10 orang pelajar dan seorang pensyarah.





Objektif aktiviti ini adalah untuk mengeratkan hubungan di antara para pelajar, pensyarah Diploma Bangunan dan anak-anak yatim Amal Nur Murni. Selain itu juga Program WE CARE, WE SHARE ini juga dapat menyemai sikap tanggungjawab dan tolong menolong di dalam diri setiap peserta.

Para pelajar telah bertolak dari  UITM pada jam 8.00 pagi dengan mengunakan kenderaan masing-masing dan tiba di Rumah Amal Nur Murni Batu Kawa pada jam 9.00 pagi. Setelah tiba di Rumah Amal Nur Murni, kami telah disediakan minuman pagi sebelum memulakan aktiviti. Kami memperkenalkan diri masing-masing kepada penjaga dan penghuni-penghuni Rumah Amal Nur Murni. Setelah selesai aktiviti memperkenalkan diri, kami semua memulakan aktiviti gotong-royong. Semua peserta dibahagikan tempat masing-masing untuk melakukan pembersihan. Kami telah membersihkan kawasan persekitaran rumah dan didalam rumah tersebut.










Antara aktiviti yang dilakukan di Rumah Amal Nur Murni.

Setelah selesai kerja pembersihan, kami mengakhiri aktiviti kami dengan menyampaikan sumbangan derma seperti makanan dan derma yang telah didermakan oleh persatuan kepada rumah anak yatim tersebut.


 Penasihat Buildtech, Cik Nurul Ashikin Binti Md Sidek menyampaikan derma kepada wakil Rumah Amal Nur Murni.












No comments:

Post a Comment